jom follow :)

Wednesday, September 21, 2011

save for GAZA !

bila ckp pasal GAZA ya ALLAH ! rasa nak nangis . kesian , kesian tengok budak2 yg tiada salah tp d perlakukan sebegini . jadi mangsa peperangan . "ya allah selamatkan lah hamba2 mu yg tidak berdosa itu "
amin ya rabbal al'amin ! ratusan ribu rakyat palestin di ambang kebuluran , manakala kanak-kanak , wanita , orang-orang tua , pesakit-pesakit serta ribuan yang lain turut berada di kemuncak krisis kemanusiaan di GAZA .
situasi ini berlaku di sebabkan konspirasi jahat YAHUDI ZIONIS !! mereka kejam . orang yg tidak berdosa mnjadi mangsa mereka . d bunuh , d bom , d bakar ! KEJAM . kita sebagai umat islam harus mendoakan mereka , smoga roh mereka yg sudah pergi d cucuri rahmat , dan aman . 


kepungan ini sudah mnjangkau 2 TAHUN . begitu lamanya mereka hidup menderita , dan sentiasa bersembunyi ,
apalagi utk kluar mncari makanan . mereka sangat takut :'( Anak-anak kecil menangis kelaparan kerana kilang roti tidak dapat membekalkan roti disebabkan bekalan tepung tidak diperolehi. Para pesakit yang ada di hospital terus mengalami penderitaan dan kesakitan kerana ubat yang sepatutnya diberikan kepada mereka tidak diperolehi kerana bekalan ubat tidak sampai. Bayi yang dilahirkan tidak mendapat makanan yang mencukupi yang boleh mengakibatkan kematian, anak-anak yang bersekolah terus menghadapi pelbagai kesusahan kerana bekalan elektrik yang diputuskan dan malam yang gelap adalah fenomena yang terpaksa diterima oleh rakyat Palestin di Gaza.


sedih tengok anak-anak kecil yg mnjadi mangsa kekejaman yahudi zionis . "wahai umat-umat islam ! berdoalah kita selagi tangan masi mampu menadah kepadaNya , selagi kita masi mampu mendoakan keselamatan keluarga kita di sana , moga ALLAH melindungi saudara islam kita di sana" AMIN .

No comments:

Post a Comment